VIDEOBLOG (Jan Handl)

Vše o videoobsahu na internetu... a samozřejmě i autorská videa... videovtipy... trailery...
 

iDNES.cz spouští internetovou televizi s nonstop programem

Zpravodajský portál iDNES.cz odstartoval nový projekt internetové televize s kontinuálním programem. Diváci se mohou těšit na zpravodajství, dokumentární filmy, cestopisy a publicistické pořady, například debatní blok Mimo mísu nebo Kulmix o nezávislé kultuře.

Vysílání iDNES.tv spojuje klasické televizní 24hodinové vysílání, kdy divák pasivně sleduje předem připravený program a vedle toho si může v daný okamžik aktivně pustit něco, co se již odvysílalo nebo dokonce to, co se teprve vysílat bude. Tedy video na vyžádání neboli "on demand" - vymoženost, kterou už z internetu známe.

"Chceme se pokusit o alternativní plnoformátový program zaměřený na diváky, kteří se primárně spíš chtějí něco užitečného dozvědět, než se především bavit a zabíjet nudu," říká šéfdramaturg iDNES.tv Karel Richtr. Program je určen pro diváky všech věkových skupin.

V první fázi jsou pro diváky připraveny výukové pořady hry na elektrickou kytaru či klavír, populárně naučné pořady o architektuře, o neobvyklých místech či povoláních, cestopisy nebo seriál Kulmix o nezávislé kultuře.

Zmíněné pořady stejně jako nekonvenční hudební hitparáda jsou vlastní tvorbou iDNES.tv, vedle toho vyrábíme v koprodukci satirický debatní pořad Mimo mísu nebo vysíláme magazín o počítačových hrách, který nám dodávají tvůrci z řad hráčů.

Respektované dokumenty
Ve spolupráci s týdeníkem Respekt se do programu dostanou také populárně vzdělávací dokumenty na vážnější témata. Nebude chybět ani již na iDNES.tv existující seriál rozhovorů se zajímavými osobnostmi Na skok s Terezou Tobiášovou.

Důležité místo v programu zaujme televizní zpravodajství, které v krátkém, přibližně pětiminutovém přehledu shrne odpoledne důležité události, které iDNES.tv pokrývá vlastními štáby a doplňuje reportážemi zpravodajské televize Z1.

V první fázi testovacího vysílání budou Odpolední zprávy reprízovány ve večerních hodinách a další den dopoledne aktualizované tak, aby divák, který je večer nestihl, získal druhý den rychlý přehled, co se stalo.

Nezávislé filmy
iDNES.tv bude vysílat také filmy, a to především takzvanou nezávislou tvorbu. V plánu je přijít jednou týdně s uvedením nového filmu. Rubriku Film týdne uvede medailonek o filmu s tvůrcem, umělci či odborníkem.

Prime time vysílání iDNES.tv se s rozšiřováním vysokorychlostního připojení k internetu pomalu přesouvá z denních časů do večerních hodin a chce tak nabídnout skutečnou alternativu vedle pořadů mainstreamových televizí.

Program iDNES.tv je vysílán ve více rozlišeních. Vyšší kvalita je srovnatelná s klasickým analogovým vysíláním PAL a lze jednoduše zobrazit na monitoru běžné televize. K němu se připojí ze standardní počítačové grafické karty s výstupem VIDEO OUT.

Zatím vysíláme v rozšířeném videoformátu wmv (Windows Media Video), který je optimalizován pro operační systém Windows a prohlížeč Internet Explorer a který mj. umožňuje snadné zobrazení internetového televizního vysílání na obrazovce televizoru. Program je možno sledovat i v alternativním Firefoxu. Připomínky k funkčnosti různých alternativních prohlížečů přivítají naši technici na níže uvedeném kontaktu.

Máte nápad? Napište nám
Vysílání iDNES.tv je testovacím provozu a přivítáme náměty a připomínky, co byste chtěli vylepšit či změnit. Na vaše ohlasy se těšíme na mailu: webtv@idnes.tv

Program sestavuje tým zapálených lidí, který se stále rozšiřuje pod vedením odborníků, v jejichž čele stojí dlouholetý šéf iDNES.tv (dříve TVD) Jiří Fryc, který programovou skladbou svěřil šéfdramaturgovi Karlu Richtrovi.

Oba i řada dalších spolupracovníků mají bohaté letité profesionální zkušenosti s televizním vysíláním, ale snažíme se pracovat s novými myšlenkami mladých tvůrců. Případní zájemci o spolupráci se mohou obracet na zmíněný kontakt: http://mail: webtv@idnes.tv

Pro kontinuální vysílání plánujeme nasazení reklamy ve standardních reklamních blocích před a za pořadem, případně před spuštěním streamu. Pro začátek neplánujeme nasazování reklamy do bloků uvnitř jednotlivých pořadů. Otázky na inzertní podmínky směřujte na obchodní oddělení skupiny MAFRA - viz sluzby.mafra.cz.

Zdroj: iDNES.cz
01.08.2008 14:44:21 |
stálý odkaz

Komentáře

0 komentářů:

přidat komentář
<< úvod

 

© 2008 Jan Handl


ODKAZY: Cestovatelský video blog  BAZHAR.blog  Web-Design BLOG  O všem i ničem  DJ Josef Průša  Všední blog Tomáše Jelínka  Hrouda: Sakra, chci účinnější inzeráty  Překladatel reklamštiny

  optimalizace PageRank.cz
TXT.cz
HLEDAT | UPOZORNIT
Vytvořit blog | Přihlásit se